Test din mavefornemmelse – hvilken landing page fik flest konverteringer?

Jeg er i gang med et større landing page-projekt for Fitness World. I den forbindelse har jeg selvfølgelig gang i en masse eksperimenter, hvor vi tester forskellige teser og varianter af de individuelle landing pages. Her får du to varianter af en landing page, som jeg testede, hvor den ene variant havde en væsentligt højere klikrate end den anden – kan du regne ud hvilken en af dem, det var? Læg en kommentar med dit bud på vinderen, så får du svaret tirsdag d. 22 maj. 

Baggrundsviden:

Denne landing page tager imod trafik fra AdWords og skal sende så mange besøgende som muligt videre til betalings-flowet, hvor målet så er at få dem til at købe et medlemskab i Fitness World. På trin 1 i flowet skal man vælge stamcenter og indtaste CPR-nummer.

De to landing page-varianter:

Variant A har et kort, der giver overblik over alle Fitness Worlds centre, og teksten på knappen hedder ”Få dit medlemskab”. Kortet ligger under folden, så man kan kun se det ved at scrolle ned ad siden. (klik på billeder for at se en større version)

Variant B har ikke noget kort, og teksten på knappen hedder ”Find dit center og bliv medlem”. (klik på billeder for at se en større version)

Så for at at opsummere: Variant A har et kort (under folden), der giver overblik over alle Fitness Worlds centre, og teksten på knappen hedder ”Få dit medlemskab”. Variant B har ikke noget kort, og teksten på knappen hedder ”Find dit center og bliv medlem”. Når man klikker på knappen, kommer man til trin1 i købsflowet, hvor man skal vælge stamcenter og indtaste CPR-nummer. Så konverteringer på denne side bliver målt på klik videre til købsflowet.

Nu er det din tur! 

Læg en kommentar her på siden, hvor du kommer med:

1. Dit bud på vinderen

2. Dit bud på, hvor stor en forbedring vinderen skabte (fx. 10%, 50%, 100%, etc.)

På tirsdag (22 maj) offentliggør jeg resultatet af testen. Så kan du se, hvor god din mavefornemmelse er. GO FOR IT!

Tjek de her relaterede artikler:

  1. Case: Eksempel på en PPC-landing page med en konverteringsrate på 15.22%
  2. Landing page-case: Konverteringsrate løftet fra 46.9% til 53.1% med 1 overskrift og 2 linjer webtekst
  3. Tjek mit podcast på Pottercut.dk – 15.000 kr. gratis landing page-goodies
  4. Test din mavefornemmelse – Hvilken landing page fik flest konverteringer? Vind en billet til Marketing Camp 2012
  5. Test din mavefornemmelse – resultatet af testen + vinderen af en billet til Marketing Camp 2012

Kommentarer

  1. Mit bud er variant A
    Thomas Rosenstand seneste artikel..Google og Do no EvilMy Profile

  2. Morten VIum Siger::

    Spændende

    Jeg gætter på Variant B.

    A gaber for højt og taber den besøgende.
    Morten VIum seneste artikel..Sådan virker LinkedInMy Profile

  3. 41% Flere konverteringer på variant B.. :-)
    Det er et rent gæt, jeg har intet at sammenligne det med, men på mig virker variant B. Meget mere tillokkende..

    God dag..
    Nicolaj B. Müllertz seneste artikel..Den ultimative guide til at finde Affiliate Nicher..My Profile

  4. Interessant…
    Jeg holder på variant B. Målet er at få folk videre. Svaret på om der ligger et center i nærheden besvares på forsiden i variant A. Derudover er CTA “mildere” i variant B.

  5. Jan Jensen Siger::

    Mit bud er variant A

    Med 22% forbedring i forhold til variant B
    Jan Jensen seneste artikel..En hyldest til Twitter som Social Media – del.2My Profile

  6. Steffen Hedebrandt Siger::

    Jeg siger A og 22% !!

  7. Jeg har en idé om variant B vinder.

    Jeg kan godt se ideen I, at have kortet på A – men i udgave B får man flere købs-klare kunder gennem samt tættere på målet.

    Umiddelbart tror jeg, at B er 20-30% bedre end A.
    Denni Pultz Gottfredsen seneste artikel..Brug dropbox som automatisk backupMy Profile

  8. Halfdan Timm Siger::

    Jeg kunne forestille mig at varianten med Google Maps integreret fik den bedste konvertering, da det er et velkendt element. :-)

    Men jeg glæder mig naturligvis til at finde ud af andet, hvis jeg tager fejl.
    Halfdan Timm seneste artikel..Passiv indtægt med en nicheside i praksisMy Profile

  9. Jeg gætter også på variant B, som umiddelbart virker mindre forpligtende.
    Og skal jeg komme med en procentsats, så gætter jeg på 37% flere konverteringer:)

    Synes iøvrigt det så i denne sammenhæng er interessant, hvis nu jeg har gættet rigtigt, om frafaldet så øges i næste trin i processen. Det kunne i såfald være spændende info :)
    Steffen Gregersen seneste artikel..Sådan tjener I penge ved at bortauktionere varerMy Profile

  10. Føns Siger::

    Jeg tror, at kortet forvirrer mere end det gavner og gætter på B.
    Føns seneste artikel..Nu bor jeg i BerlinMy Profile

  11. Rikke Fieschi Siger::

    Variant B.
    20 % højere konvertering.
    A er en tand mere aggressiv i call2action. B givet mulighed for med det samme at finde mit eget center, hvilket er første step for at overveje at gå videre.

  12. Michael Haahr Siger::

    Det er helt klart testede B!

    På side B rammer du to slags besøgende, nemlig dem som bare vil se hvor der ligger et center, og dem som kender centret, og bare vil være medlem. Altså en større mængde mennesker at tage af.

    På side A er det først efter man har fundet ud af, om der er et center i nærheden af én selv, at man skal trykke på knappen.

    Det burde være ren logik for burhøns ;-)

    Resultatet er sikkert at side B har 65% flere klik på knappen ;-)

    Dbh Michael Haahr

  13. Mikael Andersen Siger::

    Vinderen er A med en forbedring på 39%

  14. Jeg gætter på B og at konverteringen er omkring 100% bedre.

    Det bliver spændende at høre hvad resultatet er! :)

  15. winni frost Siger::

    Jeg gætter på A, synes at teksten “Find dit center” lyder kedelig, hvorimod jeg gerne vil have “mit medlemsskab”.
    Så jeg ved ikke, om det er kortet der er afgørende…

    Måske 20% flere?

  16. Mette Siger::

    Jeg ville selv konvertere på B – det er helt uoverskueligt med kortet på A… Gætter på en stigning på 78% i konvertering! Glæder mig til at læse svaret ;o)

  17. Jeppe Olsen Siger::

    A med 100 %.

  18. Er helt enig med Føns – jeg gætter på B af samme årsag :)

  19. Githa Siger::

    Mit gæt er B – alene fordi jeg synes, at siden er mere “lækker” at se på. Det store kort skæmmer for mig det samlede visuelle indtryk. Og mange ved, at Fitness World ligger mange, mange steder. Sikkert også et i nærheden af mig, så jeg har ikke brug for kortet for at blive lokket til tilmelding/køb.

  20. Jeg holder på A.
    Et oversigtskort tror jeg trækker op.
    Kim Jørgensen seneste artikel..Lån penge trods RKI registreringMy Profile

  21. Morten VIum Siger::

    Jeg gætter stadig på Variant B, men jeg kan se nu, at jeg også skal angive en forbedrings%…

    B er 34% bedre.
    Morten VIum seneste artikel..Guide til virksomheder: Alt om brug af vikarer og vikarbureauerMy Profile

  22. Kent Medom Siger::

    Jeg tror på A. Selvom at kortet er komplekst og meget lidt kønt, tror jeg at knappen over folden har et mere enkelt og ubesværligt budskab end B.

  23. Thomas Zacchi Siger::

    Jeg gætter på variant B. Knappen med ”Find dit center og bliv medlem” forlanger ikke så meget commitment af mig for at klikkke som ”Få dit medlemskab” knappen fra variant A, derfor ville jeg være mere tilbøjelig til at klikke på B knappen – ca. 29% mere tilbøjelig :-)
    Thomas Zacchi seneste artikel..Derfor er Online Markedsføring svaretMy Profile

  24. martin Siger::

    Gætter på A:
    Jeg vil hellere ‘få’ end ‘finde’
    martin seneste artikel..ScaaaryMy Profile

  25. Erik Pilgaard Hejlskov Siger::

    Mit bud er variant A med 67% forbedring. Jeg tror både knap og kort er forbedringer i A.
    Knappen fordi det er mere tiltalende at få (få dit medlemskab) end at finde og blive medlem (meget tungt og lugter af at man skal udfylde en masse).
    Kortet fordi et usikkerhedsmoment kan være at der ikke er et center i nærheden af hvor man bor, og man gider ikke at bruge en masse tid på at finde ud af det. Med kortet bliver det lynhurtigt slået fast at der er centre nærmest overalt.

  26. Klart B

  27. Lars Holmberg Siger::

    Version B – Budskabet / tilmeldingsknappen i toppen drukner i det lange scroll down i version A.
    Forbedring – 19%

    Hvad mon det vil give med en tilmeldingsblok i bunden også?

  28. Jeg tror det er tæt, men jeg tror A løber med sejren med 11 %.
    Jeg tror nemlig de fleste kun folk kan forholde sig til en ting ad gangen nemlig “bliv medlem” og ikke “se dit center og bliv medlem”.

    KISS ;)
    Dennis S. L. Jørgensen seneste artikel..Vejret dengang og nu (grafik)My Profile

  29. Jeg gætter på B.
    Jeg tror at langt de fleste ikke når under folden, og så er det knappen der afgør det.
    “Få dit medlemsskab”, lyder selvfølgelig tillokkende, men der er nok ingen der tror på det er gratis alligevel. “Find dit center” lyder til gengæld enkelt og ligetil.

    Hvis folk alligevel når under folden tror jeg på kortet. Vi er jo meget visuelle, og klikker gerne før vi læser. ;O)
    Har du målt på hvor mange der scroller ned?

  30. Rasmus Siger::

    Ud fra dine tidligere offentliggjorte eksempler byder jeg også på variant B.
    Men jeg tænker der er en hel del mere at optimere på i form af tekster og billede.

  31. Jens Andersen Siger::

    Jeg tror Variant B er den med flest konverteringer. Det er den jeg ville vælge. Teksten på knappen tiltaler mig mere og kortet på Variant A irriterer mig.

    Så må vi se hvad der er den rigtige løsning.

    Mvh Jens

  32. Jens Andersen Siger::

    57% flere konverteringer gætter jeg på.

  33. Andreas Lolk Siger::

    Mit bud er nummer A. Local is king..

  34. Danielmaul Siger::

    Jeg er mest til B.

    Jeg ville nok ha skrevet “bliv medlem” i stedet for, det siger det man har brug for at vide.
    Men jeg havde nok også lavet et andet design..

    Det er lækkert med kortet i A’eren, men det virker måske forvirrende for de fleste.
    Og hvis man skulle bruge et kort, kunne man evt. Bruge noget ip data til at spore hvor de var, og fremhæve det?

    (tror godt at “få dit medlemskab” kan være med til at snyde…) :)

  35. Torben Siger::

    B med 100 %
    Torben seneste artikel..Usability er SEOMy Profile

  36. Søren Hansen Siger::

    Jeg holder på A.

  37. Marie Siger::

    Jeg tror på små 40% forbering på A, bliver spændene at se effekten :)

  38. Martin S Siger::

    Jeg tror på at knappen fungerer bedre på B – Mit valg er derfor B med en forbedring på 30%.

  39. Steen Olsen Siger::

    Jeg satser på B – sitet gør arbejdet for mig, og mine erfaringer fra tidligere er, at mange faktisk dårligt nok ved hvor de selv bor… :-) samtidig er b mindre forpligtende.
    Steen Olsen seneste artikel..Gratis en-til-en vejledning om bedre anvendelse af IT i virksomhedenMy Profile

  40. Variant B med en 24% forbedring

  41. Heidi Siger::

    Jeg tror på b med en forbedring på 22%

  42. Min mave fornemmer B med en forbedring med 31%
    Brian Reinhold Jensen seneste artikel..LinkbuildingMy Profile

  43. Elke Siger::

    Helt sikkert B.

    virker meget mere overskueligt.

  44. Jeg holder på B.

    Personligt kan jeg bedst lide overskueligheden og at man ikke først skal lede på et kort for at komme videre, men kan klikke en enkelt gang og gå direkte til det man nu vil ;)

  45. Den er ikke helt nem, men:

    B med 60%

  46. Gætter på variant B, på grund af princippet Keep it Simple

  47. Ann Schyberg Siger::

    Jeg gætter på variant B. “Find dit center og bliv medlem”, synes jeg, klæder brugeren bedre på til at konvertere. 68 % forbedring.

  48. Mit bud er variant A

    Uanset sidens overskuelighed eller ej, så tror jeg folk har klikket sig videre inden de får kigget på resten af siden.

    Jeg gætter på at konverteringsforbedringen er 80-100%

    dbh
    Kenneth

  49. Holder på A – den er mest direkte

  50. Helt klart B med en forbedring på 10%

    Jeg uddyber gerne hvis nødvendigt.

    p.s Har ikke læst overstående kommentarer.

    God dag til jer derude :-)

    mvh
    Frank Rasmussen

  51. A op med 27%
    Olof Maximilian Pape seneste artikel..De bedste E-handels AppsMy Profile

  52. Marianne Teglengaard Siger::

    Jeg stemmer på variant B. Variant A med kortet gør det forvirrende for brugeren at vide hvor han/hun skal trykke sig videre i købsprocessen. Forbedring med 100 % måske?

  53. Marianne Teglengaard Siger::

    P.S. Knappen nedenfor dette kommentarfelt med teksten “Få din mening hørt” virker lidt misvisende i sammenhæng med ovenstående “afstemning” og er ikke ligefrem en mundret dansk sætning – kan den mon forbedres?

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Marianne – mange tak for din kommentar.

      Ændringer på knaptekster her på bloggen er desværre globale. Så jeg kan ikke tweake teksten til de individuelle indlæg. Hvis du kender et plugin til WP, der gør det muligt at lave “custom” knaptekst til individuelle indlæg, må du meget gerne sende mig et link til det.

      Min tese er, at folk skriver kommentarer for at få deres mening hørt – deraf teksten “Få din mening hørt”. Men selvfølgelig kan teksten forbedres. Det lyder som om, du sidder inde med nogle gode og relevante forslag – må jeg høre dem?

      - Michael

  54. I think its A
    with a 350% increase

  55. Version B med 40 %

  56. Version B med 50%

  57. Version B – 30% :-)
    Christian Jørgensen seneste artikel..Deducta Adwords Processor sætter fut på din webshopMy Profile

  58. Jeg tror på at version A er bedst, med 50%.

    (Er med mest for at få mail om svaret) Tak for info :)
    Anders Bagnegaard seneste artikel..Sejt iPhone kabel – Une BobineMy Profile

  59. Lars Skjoldby Siger::

    Jeg gætter på A med 15%. Har ingen begrundelser, men det var jo også kun mavefornemmelsen vi skulle gå efter :-)
    Lars Skjoldby seneste artikel..Analyse: Spisesteder ikke webtunet til Roskilde Festival 2012My Profile

  60. Casper Siger::

    Jeg tror det er B med 37,5 %. Det er klart mest indbyende.

  61. Jeg tror på variant A, fordi man straks kan se, om der er et center i nærheden af, hvor man bor. Gætter på +45% i konvertering.

  62. Glæder mig til at se resultatet ;-)
    Jeg gætter på B med 25 %
    Bolette Obbekær seneste artikel..WordPress er bare størst!My Profile

  63. Torbn Corydon Siger::

    jeg helder mest til b med 50%

  64. Rolf H Siger::

    B med 18,5 %

  65. Astrid Glans Siger::

    Mavefornemmelsen (og hovedet) siger B med mindst 15 %.

  66. Jeg kan bedst li’ B uden kort, pga. det er mere enkelt. Men jeg lader mig snyde af designet og stemmer på at A er 22% bedre pga. at call to action teksten på knappen er bedre :-)
    Pernille Nielsen seneste artikel..Gaia & Ko sengetøj, ChildrenMy Profile

  67. Anni Clausen Siger::

    Jeg tror mest på B – med 25%

  68. Stina Siger::

    B med 60…

  69. Martin Olesen Siger::

    Mit gæt er A med 20%

  70. Jeg gætter på A med 64%

    :-)
    Nikolaj Bomann seneste artikel..Tip til super-søgeren i Google ChromeMy Profile

  71. Lea Thomsen Siger::

    Jeg stemmer på B. Mest fordi jeg selv synes teksten på knappen i A er lidt … svært afkodelig. Få dit medlemskab. Men jeg kan ellers godt li kortet, så det er små marginaler. 23% :P

  72. Det bliver helt sikkert B med 45-50 % bedre konvetering :-)

  73. Steen Lysgaard Siger::

    B med + 127%

  74. Morten Siger::

    B med + 60%, det virker bedre for mig med. “Find dit lokale center”
    Morten seneste artikel..Gratis Rank Tracker Til WordPressMy Profile

  75. Kristina Selina Schackinger Siger::

    Jeg må gå med version B, 70 % – den er ikke nær så aggresssiv, og som bruger føler jeg ikke nogen særlig forpligtelse overfor: Find dit center og bliv medlem. Det virker også mere personligt, fordi jeg herved finder mig “eget” center.

    Kortet i version A vil, på mig, virke forvirrende og uoverskueligt.

    /Kristina

Kom med din kommentar!

*

Din email bliver ikke vist her på siden.

Få et do follow-link til din seneste artikel!