Optimization Summit 2012 i Denver – opsummering af mine oplæg og min oplevelse

Marketing Experiments inviterede mig over for at tale på Optimization Summit 2012 i Denver. Jeg holdt 2 officielle oplæg, hvor det ene var foran 250 konferencegæster. Det blev også til et spontant oplæg, da direktøren, Dr. Flint McGlaughlin, inviterede mig op på scenen for at hjælpe med at undervise midt i kurset “Fundamentals of Online Testing”. Her får du min historie.

Marketing Experiments og MarketingSherpa (datterselskaber af MECLABS) er mine største inspirationskilder. Jeg har fulgt dem i årevis, og konferencen sidste år i Atlanta var en af de bedste oplevelser i mit liv. Så da de spurgte, om jeg ville tale på årets konference i Denver, var jeg selvsagt ved at flippe ud af glæde!

Første oplæg – Expert Panel – 30 Ideas in 30 Minutes 

Den officielle beskrivelse af oplægget lød sådan:

“In this rapid-fire session, our panel of experts will be given 30 minutes to come up with ideas for solving your most difficult optimization challenges. As the clock ticks down, each optimization expert will be pressured to outdo the others with proven solutions to your real-life problems.”

Jeg sad side om side på ekspertpanelet med Adam Lapp, der er Associate Director of Optimization for MECLABS, og Eric Miller, der er Director of Product Management for Monetate, Inc., mens Sergio Balegno, Director of Research for MECLABS, var ordstyrer.

Jeg var ret nervøs i minutterne op til, at vi skulle på scenen. Det er ret hardcore at sidde i spotlightet foran 250 kritiske deltagere og komme med on-the-spot tips, der helt skal repræsentere en reel og direkte anvendelig værdi for publikum.

Men 2 minutter inde i oplægget havde jeg glemt alt om nervøsitet. Spørgsmålene kørte på de store skærme, og jeg tænkte mest af alt bare på at dele ud af min erfaring med så meget entusiasme, som muligt. Energiniveauet var højt, og Adam, Eric og jeg fik også tid til at klemme en joke ind her og der.

De 30 minutter gik hurtigt, og vi fik et overvældende stort bifald af publikum. Jeg fik senere at vide, at denne session var blandt top 3 på feedback-skemaerne fra deltagerne.

Du kan downloade præsentationen med spørgsmål her >>

Andet oplæg: High-impact Button Copy: How to write calls-to-action that convert (Roundtable session)

Formatet til denne session var ret interessant, det foregik nemlig som en slags speed-dating for markedsføringsfolk. Der var 3 omgange af 15 minutter fordelt på 45 minutter, så deltagerne kunne nå rundt til nogle forskellige eksperter og få tips og mulighed for at stille spørgsmål.

Jeg talte som sagt om, hvordan man skriver call to action-tekst, der konverterer. Jeg var noget spændt på, om nogen gad høre på det. Men jeg var rent faktisk den, der fik flest tilskuere. Efter konferencen fortalte Daniel Burstein fra MECLABS mig, at flere deltagere fremhævede min session som noget af det bedste på hele konferencen – hvilket jeg blev meget, meget rørt over.

Du kan se en opsummering af denne session og få mine take-aways i dette indlæg på MarketingShepas blog >>

Det spontane oplæg: Fundamentals of Online Testing

Sidste dag på konferencen bestod af et valgfrit certificeringskursus holdt live af selveste Dr. Flint McGlaughlin, der er direktør for MECLABS, Marketing Experiments og MarketingSherpa.

Jeg har taget kurset online tidligere, men deltog alligevel, bare fordi jeg elsker at høre Dr. Flint undervise. Det viste sig, at være en rigtig god beslutning, for i pausen spurgte Dr. Flint mig, om jeg havde lyst til at komme op på scenen og hjælpe med at undervise.

Dette er uden tvivl det allerstørste klap på skulderen, jeg nogensinde har fået – faktisk vil jeg kalde det højdepunktet i min karriere. Dr. Flint er den i verden, jeg ser mest op til, og jeg kan slet ikke beskrive, hvor meget det betyder for mig, at han anser mig som kompetent nok til at stå side om side med ham og supplere ham i undervisningen.

Hvad får man så ud af at tale på sådan en konference i USA?

Det har har givet mig så meget på så mange niveauer, at jeg næsten ikke ved, hvor jeg skal starte.

Først og fremmest er det en meget stærk oplevelse at blive bekræftet i, at det, man lever og ånder for, rent faktisk har gennemslagskraft på internationalt niveau.

For det andet er folkene fra MECLABS, Marketing Experiements og Sherpa nogle af de sødeste og mest kompetente mennesker, jeg har haft fornøjelsen af at lære at kende. Jeg har fået nogle venskaber, som jeg vil sætte pris på resten af mit liv. Jeg vil her fremhæve Daniel Burstein, Paul Cheney, Bob Kemper, Pamela Markey og selvfølgelig Dr. Flint.

Sidst men ikke mindst har jeg fået networket godt og grundigt – mine lommer er fulde af visitkort, og mine egne er alle delt ud. Faktisk har jeg allerede nu et par amerikanske kunder med hjem.

OK – nu skal jeg skynde mig ud til lufthavnen nu for at nå mit fly! Det bliver en laaaaaang tur hjem – har blandt andet 8 timer i NYC, men jeg sørget for at sætte et forretningsmøde op, så ventetiden er ikke spildt ;-)

Tjek de her relaterede artikler:

  1. Følg Online Tekstforfatter på Optimization Summit 2011 i Atlanta
  2. Live webinarer, Atlanta Optimization Summit, og gæsteoptræden med Online Tekstforfatter
  3. Dagbog og billeder fra Optimization Summit 2011 i Atlanta
  4. Online Tekstforfatter som gæstetaler til Optimization Summit 2012 i Denver Colorado

Kommentarer

  1. Hei Michael, jeg faldt lige over en sen twittermelding og skulle så hva du havde fået med dig.

    Dette var en superdejlig historie og vil ønske dig stort tillykke med de gode tilbagemeldinger.

    Kan du fortælle lidt om forskelle og ligheder på den slags arrangement “overthere” set i forhold til arrangement i Skandinavien. Går ud fra at snakketøyet sidder lidt er løst derovre eller?
    Nickolass Jensen seneste artikel..Introduksjonskurs i Webanalyse og Google Analytics for KommunikasjonsforeningenMy Profile

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Nickolass – tak for din kommentar!

      Der er virklig styr på Amerikanske konferencer – i hvert fald når MECLABS står for dem.
      Det hele er planlagt ned til mindste detalje, forplejningen er i top, og alt hvad det hedder program og materiale er super lækkert produceret.

      Samtidig er niveauet meget højt. Kunne forestille mig, at andre konferencer kunen være meget “hypede”, men Marketing Experiments er en videnskabelig organisation, så de styrer med vilje uden om alt, der er “varm luft og gas”, og går efter talere, der kan vise resultater i form af data og tal.

      Det fede er også, at der er at stort nok publikum til, at man kan lave en “niche-konference”, hvor man kan målrette indholdet og være forholdsvis sikker på, at 99% af deltagerne finder det relevant. Det er svært herhjemme, vhor det ofte bliver en stor blanding. Stemningen var helt i top, og deltagerne var bare rigtig glade for, at få en masse viden og værktøj, som de selv kan bruge i deres egen markedsføring.

      Sådan en konference er dyr – det er der ingen tvivl om, men man får utroligt meget for pengene. En af fordelene ved at være taler er selvfølgelig, at man kommer med gratis ;-)

      Bare sig til, hvis du har flere spørgsmål ;-)

      - Michael

  2. Du er for vild, Michael :-)

    Kæmpe tillykke med successen, og tak fordi du deler erfaringerne med os!
    Søren Sprogø seneste artikel..Søgemaskineandele i Danmark, 2008 til 2011My Profile

  3. Totalt sejt, Michael. Det er virkeligt god gået. Havde egentligt tænkt mig at jeg skulle have været derovre i år, men det lod sig ikke lige gøre. Vil gøre alt for at komme med dig derover næste år. Kan fornemme det er en årligt tilbagevendende begivenhed for dig ;-)
    Så du nogle oplæg af andre?
    Morten Vadskær seneste artikel..Når mænd laver visuel identitetMy Profile

    • Michael Aagaard Siger::

      Mange tak Morten!

      Ja, jeg skal helt klart derover igen til næste år – MECLABS har lidt luftet, at jeg nok får en invitation til at tale igen ;-)

      Det ville være super fedt, hvis du tager med!

      Jeg fik ikke set så meget som sidste år – meget af tiden gik med mine egne ting og networking. Men det, jeg så, var godt.
      Kristin Zhivago holdt et mega fedt oplæg. Så var Noah Goldstein, der har skrevet bogen YES sammen med Cialdini og ret sej.
      Dr. Flint elsker jeg bare at høre på, og så var der nogle interessante case-studies.

      Jeg har også nogle fede interviews med hjem, men jeg gemmer dem måske til et internationalt projekt, jeg går og pusler med ;-)

      - Michael

  4. Super godt gået Michael – og det er vel fortjent, at du bliver sidestillet med Hr. Flint? :)

    Som de tidligere kommentarer: Det kunne virkelig være interessant at høre om forskellene på de amerikanske metoder kontra de nordiske – hvis der er nogle forskelle?

    Jeg ser frem til dine interviews og håber på, at nogle vælger at offentliggøre nogle ooptagelser fra konferencen.
    Rasmus Himmelstrup seneste artikel..Google+ Local pages – 80 millioner virksomheder indekseret via Google PlacesMy Profile

    • Michael Aagaard Siger::

      1000 tak Rasmus!

      MECLABS har 150 ansatte, og en del af dem er ansat til at køre events. De bruger ca. et halvt år på at planlægge og finpudse deres konferencer. De har 3 om året: B2B Summit, e-mail Summit og Optimization Summit. Så det bliver kørt på en helt anden skala, end hvad der normalt kan lade sig gøre her i det nordiske.

      Marketing Experiments er alt andet end hypede, det er et meget seriøst foretagende, og der er ikke noget af det “amerikaner-pis”, man måske kunne frygte. De bruger meget tid og energi på at optimere oplevelsen for deltagerne hvert år. De havde vildt mange nye ting på programmet og det havde udviklet sig meget siden sidste år. Round Table Sessions var noget nyt, og de kørte også Bonus Sessions oveni det, der foregik på den store scene. Samtidig kørte de fuldt program med en-til-en coaching. Sidst men ikke mindst er der certificeringskurserne før og efter den egentlige konference. Så man får virkelig latterligt meget værdi for pengene – selvom det koster omkring 7-8.000 kr.

      De tiltrækker også et seriøst publikum, der kommer for at lære, og som er ivrige efter viden. Det var en fornøjelse at tale for og undervise et publikum, der viste så højt et niveau af engagement og entusiasme.

      Jeg ved, at de optog hele Expert Panelet. Jeg har talt med kameramanden og Daniel Burstein, der er Director of Editorial Content, håber, at de giver mig lov til at bruge videoen. Men der kommer helt sikkert en eller anden form for video fra konferencen.

      - Michael

  5. Thomas Fogt Siger::

    Super stærkt gået Michael og ja – totalt sejt!
    Glæder mig til at følge din voksende og velfortjente succes!
    HIGH-5!
    /Thomas

    • Michael Aagaard Siger::

      Mange tak Thomas – det er rigtig pænt af dig at sige!

      Det gør mig glad at høre, at du glæder dig på mine vejne – det er sgu et rigtig dejligt karaktertræk ;-)

      HIGH-5 straight back at ya!

      - Michael

  6. Det er super godt gået Michael – Hatten af for det!
    Fedt at du selv har fået så meget ud af det samtidig. Det må også have været en fantastisk oplevelse og nogle interessante personer at netværk med.
    Dennis Kjærgaard seneste artikel..Torben Rudgaard — 10 gode råd om ansættelse af en ThaiMy Profile

    • Michael Aagaard Siger::

      Tak Dennis!

      Ja, jeg har fået mega meget ud af det selv! Har på fornemmeren, at det her networking kommer til at betale – BIG TIME ;-)

      - Michael

  7. Hvor er det bare mega sejt Michael! Stort tillyke med den succesfulde tur til USA. Også en high-5 herfra :-)

    Jeg overvejer bestemt også at tage med næste år.

    • Michael Aagaard Siger::

      Mange tak Mogens!

      Det var en overdrevet fed og værdifuld tur for mig i år. Du skal helt klart tage med til næste år!
      De holder også B2B Summit i Florida her i løbet af sensommeren…

      - Michael

  8. Jimi Hove Siger::

    Tillykke Michael,

    Det har altid været en fornøjelse at læse dine artikler. Denne her er god fordi den udstråler din kærlighed til dit fag, og ikke bare blær, men ydmyghed overfor dine kollegaer og de muligheder du fik. Sådanne mennesker er dem der får de store muligheder, er vel både mit håb, men også en observation . En observation der dog ikke er videnskabeligt dokumenteret.. haha .)
    Jimi Hove seneste artikel..Obduktionen af en Google PingvinMy Profile

    • Michael Aagaard Siger::

      Tak for de pæne ord Jimi!

      Det er jeg glad for at høre dig sige. For mig er det nemlig vigtigt at møde muligheder og mennesker med ydmyghed og kærlighed – og selvfølgelig en god portion tiltro til værdien af det, jeg laver – når jeg føler, at det er på sin plads. Indtil videre har det givet mig god vind ;-)

      - Michael

  9. Super super flot, Michael!

    Ærgeligt for lille Danmark, at du vel snart flytter til USA og tager den hele vejen :-)
    Anders Saugstrup seneste artikel..Køb min link building erfaringMy Profile

    • Michael Aagaard Siger::

      Mange tak Anders!

      He he – det var da en god idé, du kom med der ;-)

      - Michael

  10. Chrilles Siger::

    Hej Michael.

    Et kæmpe tillykkke herfra. Dr. Flint McGlaughlin holder nogle af de mest fantastiske optimeringskurser og han er ubetinget den der inspirerer mig allermest (se http://www.marketingexperiments.com/research-topics/research_archive.html) – overhovedet. Han er fantastisk sej! Og nu er du god ven med ham!

    Det er f…. godt gået, men du er altså også selv bare super god.

    /Chrilles

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Chrilles – 1000 tak for de pæne ord!

      Fedt at høre at Dr. Flint også er på din liste over inspirationskilder – du må tage med til næste år! Flint er for vild at opleve live ;-)

      Igen mange tak Chrilles!

      - Michael

  11. Hej Michael.
    Efter at have læst din beretning om dine erfaringer ved Optimization Summit bliver jeg simpelthen nødt til lige at efterlade dig en kommentar. Det er virkelig stærkt gået. Flot indsats og kæmpe cadeau herfra. Fik sgu helt gåsehud af at læse din beskrivelsen – ikke mindst da du beskriver hvordan du bliver kaldt op på scenen til at stå og undervise med Dr. Flint. Du kan roligt være stolt af din egen præstation og ikke mindst din karriere. Det kommer ikke af sig selv, og det er tydeligt at du tænker ud over landets grænser i internationalt perspektiv. Du er med til at gøre os andre stolte. Rigtig rigtig fedt at du deler dine erfaringer i et sådan oplæg. Og endnu mere fedt er din approach med ydmyghed og kærlighed overfor fagets kunst.
    Keep going and keep sharing ;0)
    Ha’ en skøn dag.
    Dbh Harald
    P.s. God call-to-action i din mail – den gjorde jo netop hele forskellen.

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Harald – det virkelig pænt af dig at sige, mange tak!

      Jeg er utroligt glad for at hørte, at du kan lide og relatere til min approach til faget. Det giver mig rigtig meget energi til at producere mere og mere indhold.

      - Michael

  12. Henrik Hvam Siger::

    Hej

    Er først lige begyndt at følge dig, og må også sige godt gået – og også godt at du er stolt af det, og gerne viser din glæde og dine reultater mm – ned med janteloven

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Henrik – tak fordi din kommentar, og mange tak fordi du følger mig!

      - Michael

Kom med din kommentar!

*

Din email bliver ikke vist her på siden.

Få et do follow-link til din seneste artikel!