Landing page-case: downloads øget med 99,4%. Pris pr. konvertering reduceret med 48,24%

Denne landing page er et rigtig godt eksempel på, at du kan øge din indtjening via AdWords dramatisk – uden at tweake annoncerne eller at skrue op for budgettet. I videoen giver jeg dig en gennemgang af optimeringerne og principperne, der ligger bag. Kig med!

Denne landing page-optimering for Saxo Bank er første case via mit nye landing page-projekt, som jeg lige har startet med min makker Michael Lassen, der er grafisk designer og konceptudvikler. Vi arbejder stadig på vores site Landingpages.nu, men tjek det alligevel lige ud.

LP-case Saxo Bank from Michael Lykke Aagaard on Vimeo.

Hør mig fortælle om landing page-optimering og Landingpages.nu på Pottercut.

Tak til Saxobank for at lade os offentliggøre casen.

 

Tjek de her relaterede artikler:

  1. Webtekst Der Konverterer 2: Case-gennemgang – forbedring på 112% ved at optimere landing page-teksten
  2. Case: Eksempel på en PPC-landing page med en konverteringsrate på 15.22%
  3. Landing page-case: Konverteringsrate løftet fra 46.9% til 53.1% med 1 overskrift og 2 linjer webtekst
  4. Tjek mit podcast på Pottercut.dk – 15.000 kr. gratis landing page-goodies
  5. Landing page-case: forbedring på i alt 304% ved at flytte formularen under folden

Kommentarer

  1. Rigtig fin case – og det er helt tydeligt at i har fat i den lange ende med jeres 4 principper.

    Kunne man ikke have skruet endnu mere op for charmen på landingsiden? Tænker på om det ikke ville være muligt at optimere yderligere ved at gøre logoer, visuel visning af program samt fordele endnu mere synlige?

    Bliv endelig ved med dine super gode videoer Michael

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Nikolaj – tak for din kommentar!

      Jo helt sikkert, der er mange flere ting, vi gerne vil skrue på, og denne case er langt fra færdig. Jeg har en liste af opfølgningseksperimenter, som jeg håber på, at vi kan få lov til at gennemføre ;-) Målet med denne case var først og fremmest at vise nogle hurtige resultater for at få gang i samarbejdet.

      - Michael

  2. Hej Michael,

    Det er virkelig spændende at følge din blog! :-)
    Men giver Nikolaj Mogensen ret, det burde da være muligt at øge konverteringen yderligere? Synes det er imponerende resultat, så ville man dag kunne nå højere op med at lege lidt mere med det grafiske.
    Men igen, fed blog, og ser meget frem til dit webinar her snart!

    Dbh. Nikolaj

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Nikolaj – 1000 tak for din kommentar og de pæne ord om bloggen.

      Som jeg skrev til den anden Nikolaj, var det her bare den indledende test, og casen er langt fra færdig. Jeg har en hel liste af opfølgningseksperimenter, som jeg gerne vil teste. Deriblandt en masse grafiske elementer.

      Super fedt at du gider se mit webinar – det er jeg rigtig glad for ;-)

      - Michael

  3. Hej Michael

    Endnu en superfed case fra din side. Casen viser jo i høj grad at den handler om at skabe troværdighed på siden, jo mindre troværdig en side er, jo større er sandsynligheden for at den besøgende forsvinder igen.

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Tim – tak for kommentaren!

      Ja, det handler i høj grad om troværdighed og relevans. De to elementer støtter hinanden, og jo mere troværdig og relevant siden er, jo større bliver sandsynligheden for en konvertering.

      - Michael

  4. Hejsa Michael,

    Jeg vil bare sige tak for video-casen og give et skuldreklap for de imponerende resultater!

    Michael har været top-professionel fra start til slut og det har været en fornøjelse at arbejde ham.
    Jeg vil anbefale http://www.Landingpages.nu til alle seriøse virksomheder!

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Frederik – 1000 tak for skulderklappet!

      Det har også været en fornøjelse at arbejde sammen med jer. Håber vi skal lave mange flere opgaver sammen!

      - Michael

  5. Dejligt med endnu en stjernecase. I skriver, at stikprøveantallet er fem gange højere, end det behøver at være. Hvor meget er det?

    99,4% indikerer jo, at der var sindssygt få, der downloadede tidligere fx?

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Kasper – tak for din kommentar!

      Som jeg siger i videoen, vil kunden ikke have, at jeg nævner tallene for konverteringer, besøg og konverteringspriser. Så jeg kan desværre heller ikke nævne stikprøvestørrelsen.

      En forbedring på 99,5% indikerer ikke nødvendigvis, at der var sindssygt få, der downloade tidligere. Det betyder, at vores behandling har fået lige knap dobbelt så mange til at downloade ;-)

      - Michael

  6. Hej Michael

    Endnu en forrygende case fra din side. Det er lækkert, du prioriterer, at uploade dine cases her efterfølgende. Helt sikkert godt til både at sælge dig selv og dine evner til nye kunder, men også fantastisk for os som blot nyder, at du deler så meget værdifuld viden. Thumbs up!

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Mogens – mange tak!

      Jeg synes, det er super fedt at dele mine cases.
      Det er helt klart også via rigtige case-eksempler, at jeg selv har lært mest!

      - Michael

Jeg er ikke længere aktiv på Online-Tekstforfatter.dk. Gå til ContentVerve.com i stedet for!
Gå til ContentVerve.com