Hvad er din største udfordring, når du skal skrive webtekst, der konverterer?

Jeg er i gang med at skrive en e-bog/guide, som du kommer til at kunne downloade gratis her på bloggen. Guiden skal hjælpe dig med at skrive webtekst, der får dine potentielle kunder til at gøre det, du vil have den til at gøre = webtekst der konverterer. Men for at det ikke skal blive for omfattende, vil jeg gerne fokusere på en konkret problemstilling – her kommer du ind i billedet!

Jeg vil nemlig rigtig gerne høre om dine udfordringer, når du skal skrive webtekst minded mod at få konverteringer på dit website eller din blog.

Læg en kommentar her på siden, eller send mig en mail, hvor du beskriver din største udfordring, når det kommer til at skrive webtekst, der konverterer.

Jeg sætter stor pris på din input. Den vil helt sikkert hjælpe mig med at skrive en relevant og værdifuld guide til dig, som du rent faktisk får noget ud af at downoade!

 

Tjek de her relaterede artikler:

  1. Hvad er den ideelle længde til din webtekst?
  2. Derfor skal du teste for at blive klogere – ikke for at tjene penge

Kommentarer

  1. Potter Siger::

    Jeg kunne godt tænke mig en liste med “stop ord” og “go ord”.

    Jeg er med på at det nok er svært sådan lige at liste op, da det har meget med sammenhæng og kontekst at gøre. Men der må være nogle ord der bare er absolut “no go” – som du ser bliver brugt igen og igen…

    Med no go på den ene side – og så et godt bud på et alternativ overfor…. det kunne være super cool.

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Potter – mange tak for din input!

      Det er helt klart en god ide, som jeg ikke selv har tænkt over at skrive om!

      - Michael

  2. Hej Potter

    Vi har en del succes med at lave korte overskrifter efterfuldt af korte beskrivelser som vi kender det fra metabeskrivelser. Ud over dette få tekster med bullet samt “ikke kontrol” på knapperne.

    … dog kunne vi godt tænkte os en oversigt over tekster som ikke er sælgene og tekster som sælger godt :)

    Toke

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Toke – tak for rådgivningen her i kommentarerne… Og tak for input til min guide!

      - Michael

  3. Hej Michael
    Jeg synes, at det kan være svært at begrænse sig i forhold til at undgå at blive for teknisk. Nogle gange sidder jeg med fornemmelse af, at jeg skriver for at sikre mig, at ingen af mine kolleger synes, jeg skriver noget vrøvl. Jeg ved, det er forkert at tænke på det, for det er jo ikke dem, der skal købe mine services.

    Hvor lidt “teknisk” kan man tillade sig at være? Forstår du, hvad jeg mener?
    Thomas Rosenstand seneste artikel..Gratis søgemaskineoptimering og rådgivning?My Profile

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Thomas – tak for rigtig god og relevant input!

      Jeg kender problemstillingen ganske udmærket!

      Det kan være ret svært at finde balancen – især når man er afsender på noget, der skal ud til en bred målgruppe.

      Det var faktisk også et oplagt emne til et blogindlæg – tak!

      - Michael

  4. Jeg kunne godt tænke mig, at høre om hvordan du gør tekster kort og præcise. Tænker især på balance mellem let læselig tekst til så kort og konkret som muligt.
    Hvordan undgår du fyld ord uden det bliver uforståelig.

    Har selv ofte en lyst til at fortælle alt for meget.

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej – super relevant problemstilling!

      Det med længde er en rigtig tricky satan…

      Det var også et oplagt emne til både en guide og et blogindlæg – tak!

      - Michael

  5. Hej Michael

    Jeg kunne godt tænke mig at høre din tanker og anbefalinger i forbindelse med test af køb af meget komplekse produkter. Dvs. tests hvor der ikke nødvendigvis er ét besøg og en konvertering – men hvor købet typisk foretages over en længere periode – eks. 6 måneder. Hvordan sikrer du her, at teksten her altid taler korrekt til brugerne?

    Jeg ser frem til guiden!
    Rasmus Himmelstrup seneste artikel..SeoAnalyst 2011 recap – og 2012 forudsigelserMy Profile

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Rasmus – tak for input!

      Den er en ret kompleks, men super relevant problemstilling!

      - Michael

  6. Thomas Zacchi Siger::

    Hej Michael

    Enig med Rasmus, det kunne være interessant at få lidt input i forhold til komplekse eller dyre produkter (vi kan ikke alle sælge børnetøj) hvor der ikke nødvendigvis konverteres på første besøg.

    Samtidig er det også en udfordring at ramme balancen imellem hvornår man skal skrive for at beskrive produktet og hvornår man skal skrive for at sælge (igen ved mere komplekse produkter) som jeg også tror Thomas var inde på.

    S
    Thomas Zacchi seneste artikel..Derfor er Online Markedsføring svaretMy Profile

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Thomas – super godt input!

      Det er nemlig lidt af en udfordring at finde balancen mellem at beskrive og at sælge – nogle gange kan man kombinere det og opnå rigtig gode reulstater.
      Det er en oplagt problemstilling at komme ind på.

      - Michael

  7. Jeg kunne godt tænke mig mere om, hvordan du skriver tekster, der rammer alle de forskellige personlighedstyper.

    Noget i stil med denne model:
    http://www.afdeling18.dk/blog/2009/1/9/ram-plet-med-produktsiden.aspx
    (Shameless plug, jeg undskylder)
    Søren Sprogø seneste artikel..Gider jeg læse det her nyhedsbrev?My Profile

  8. Steen Olsen Siger::

    Hej Michael

    Det rimer måske lidt på det der allerede er nævnt, men hvordan man finder frem til kernen og får den kommunikeret. Synes let at jeg kommer ud i en ren Niels Hausgaard, hvor jeg kommer alt for vidt omkring – dels for at ‘få det hele med’ men også fordi jeg ofte brænder for produktets fordele/muligheder og så er det svært at begrænse sig og fokusere på det enkle budskab (sat i forhold til konteksten)

    Tak for en altid fed blog.

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Steen – mange tak for input og de pæne ord om bloggen!

      Det er en helt central og yderst relevant problemstilling, du nævner! Og det er faktisk én af de ting jeg helt sikkert kommer ind på i e-bogen ;-)

      - Michael

  9. Mette Lindberg Siger::

    Hej Michael

    Jeg synes det kunne være fedt, hvis du skrev noget om, hvordan man finder balancen i at være vedkommende og sælgende på samme tid. Måske det allerede er nævnt:-)

    Mvh. Mette

    • Michael Aagaard Siger::

      Hej Mette – tak for din kommentar, det er helt klart et relevant punkt at komme ind på!

      Jeg har allerede dedikeret et kapitel til “relevans og klarhed” – der ville det være oplagt at komme ind på det med information vs. salg.

      - Michael

Kom med din kommentar!

*

Din email bliver ikke vist her på siden.

Få et do follow-link til din seneste artikel!